Toms

Par spīti sociālo tīklu popularitātes straujajam pieaugumam un sniegtajām iespējām, tie vēl joprojām tiek vērtēti ļoti neviennozīmīgi. Par sociālo tīklu ietekmi uz sabiedrību norit asas diskusijas un cilvēku viedokļi ir krasi atšķirīgi. Vai sociālie tīkli var palīdzēt cilvēkiem vienkāršāk komunicēt un iegūt dažāda veida informāciju, vai arī tie vienkārši degradē cilvēkus, padara tos atkarīgus un domāt nespējīgus? Šeit būs uzskaitīti sociālo tīklu izmantošanas trūkumi un priekšrocības, lai varētu izdarīt objektīvus secinājumus.

Viena no būtiskākajām sociālo tīklu priekšrocībām, viennozīmīgi ir vienkārša, brīvi pieejama komunikācija. Tas ir arī pats sociālo tīklu pamata uzdevums – nodrošināt dažāda veida komunikācijas iespējas. Pateicoties sociālajiem tīkliem ir iespējams, gan vienkārši sazināties ar saviem tuviniekiem jebkurā laikā un vietā, izmantojot komunikāciju sociālos tīklus, kā piemēram, Facebook, nodibināt dažāda veida profesionālos kontaktus, izmantojot profesionālos sociālos tīklus, kā, piemēram, LinkedIn, publiski paust savu viedokli, izmantojot mikro blogošanas vietnes, kā, piemēram, Twitter, dalīties ar dažādiem multimediju failiem, izmantojot multimediju sociālos tīklus, kā, piemēram Youtube utt. Nenoliedzami, visas šīs iespējas atvieglo cilvēku dzīves un ir vērtējamas ļoti pozitīvi.

Sociālie tīkli arī spēj vienot cilvēkus ar līdzīgām interesēm un mērķiem. Tas ne vien dod iespēju diskutēt ar līdzīgi domājošiem cilvēkiem, bet arī var palīdzēt dažādās dzīves jomās. Gandrīz visi sociālie tīkli … Lasīt

Toms

Nav nekāds noslēpums, ka mūsdienās lielākā daļa cilvēku izmanto dažādus sociālos tīklus. Varētu pat teikt, ka daudziem tie ir kļuvuši par neatņemamu dzīves sastāvdaļu, tomēr iemesli, kāpēc tie tiek lietoti ir ļoti atšķirīgi. Tā kā arī paši sociālie tīkli ir ļoti dažādi, katram lietotājam ir savi iemesli tos apmeklēt. Šeit būs populārākie iemesli, kāpēc cilvēki izmanto sociālos tīklus.

No visiem cilvēkiem, kas lieto sociālos tīklus 55% to dara, lai sazinātos ar draugiem un tuviniekiem. Vairums sociālo tīklu tiešām piedāvā lieliskas privātās komunikācijas iespējas pilnīgi bez maksas. Ir pieejamas gan privātas sarakstes, kurās iespējams arī nosūtīt dažādus failus un pievienot emocijas, gan tiešsaistes audio un video zvani. Visplašākās privātās komunikācijas iespējas noteikti piedāvā sociālais tīkls Facebook, tāpēc arī tas ir tik populārs.

41% sociālo tīklu lietotāju apgalvo, ka izmanto tos, lai būtu informēti par dažādām aktualitātēm un jaunākajiem notikumiem. Neviens cits medijs nepiedāvā tādu ziņu aprites cikla ātrumu kā sociālie tīkli. Ziņas sociālajos tīklos ir iespējams ievietot jebkurā brīdī, kas dod iespēju publicēt pašu jaunāko informāciju un jau dažu minūšu laikā tā var aptvert galveno mērķauditoriju, pateicoties iespējai ar šo informāciju dalīties. Šādiem mērķiem tiek lietoti ļoti daudzi sociālie tīkli, bet, piemēram, Twitter ir domāts tieši tam, lai cilvēki vienmēr būtu … Lasīt

Toms

To, kas ir pasaulē vispopulārākās interneta vietnes vairums interneta lietotāju zina vai vismaz nojauš, jo par šo tēmu ir runāts un rakstīts diezgan daudz, bet kuras apmeklētākās un iecienītākās interneta vietnes te pat ir Latvijā zina tikai retais. Mēs apkopojām informāciju par to, kāda veida interneta vietnes Latvijā tiek apmeklētas visbiežāk un kuri ir paši apmeklētākie Latvijas interneta portāli.

Kopumā Latvijā visapmeklētākie ir portāli, kas piedāvā tīmekļa e – pasta lietotnes, kā, piemēram, Inbox.lv, mail.rus u.c. Tikai nedaudz atpaliek ziņu portāli, kā piemēram, Delfi.lv, TvNet.lv, Kasjauns.lv, Skaties.lv, Diena.lv u.c. un sociālie tīkli, kā, piemēram, Draugiem.lv un Odnoklasniki.ru. Ļoti apmeklēti ir arī uzziņu portāli, kā, piemēram 1188.lv un zl.lv, laika ziņu portāli, kā, piemēram, Gismeteo.lv un dažādas informatīvas mājaslapas.

Latvijā pati populārākā interneta vietne vēl joprojām ir Inbox.lv. Tas ir portāls, kas pamatā piedāvā tīmekļa e – pasta lietotnes, taču tam ir arī dažādas papildus iespējas. Šajā interneta vietnē ir iespējams arī spēlē spēles, glabāt fotoattēlus, iepazīties, lasīt sludinājumus, iesaistīties forumos, lasīt ziņas utt. Kaut gan mūsdienās vairāk tiek izmantotas starptautiskas e – pasta lietotnes, kā piemēram, Gmail vai Yahoo!, Inbox.lv tomēr ir izdevies saglabāt savu popularitāti Latvijas interneta lietotāju vidū. Inbox.lv gadā apmeklē aptuveni 900 000 interneta lietotāju. Tuvākais Inbox.lv … Lasīt

Toms

Vispopulārākais interneta meklēšanas rīks visā pasaulē nenoliedzami ir Google. To izmanto ievērojami lielākā daļa interneta lietotāju. Daudzi pat nezina, ka eksistē citi meklēšanas rīki un nekad mūžā tos nav izmantojuši. Šis nenoliedzamais Google pārākums attur interneta lietotājus no citu opciju meklēšanas un iespēju izmantošanas, jo pastāv uzskats, ka, ja vajadzīgo informāciju nav iespējams sameklēt Google, to nav iespējams sameklēt nekur, tomēr katrs meklēšana rīks izmanto atšķirīgus algoritmus un, iespējams citu meklēšana rīku noliegšana, liedz iespēju, efektīvi sameklēt nepieciešamo informāciju. Šeit būs vairāki meklēšanas rīki, kas kas ir tika pat labi, vai pat vēl labāki, kā Google.

Bing

Bing ir otrs populārākais interneta meklēšanas rīks pasaulē, tomēr to kā primāro meklēšanas rīku izmanto vien 15,8% interneta lietotāju. Piedāvāto iespēju ziņā tas neatpaliek no Google, bez tam šim meklēšanas rīkam ir pat vairākas būtiskas priekšrocības. Piemēram Bing videoklipu meklēšanā pārspēj Google. Tajā parādās video vairāki videoklipu priekšskatījumi, kas dod iespēju daudz vienkāršāk pārskatīt pieejamos videoklipus. Vēl, Bing meklētājs piedāvā vairāk automātiskos meklēšanas ieteikumus un dažādus papildus meklēšanas iespējas, ko Google nesniedz.

DuckDuckGo

DuckDuckGo jums nepiedāvās tik daudz meklēšanas rezultātu kā Google, Bing vai citi populārākie meklēšanas rīki, taču tam ir viena būtiska priekšrocība atsevišķos gadījumos – tas neizseko un neanalizē meklēto informāciju. … Lasīt

Toms

Runājot par sociālajiem tīkliem, vairumam prātā nāk tādas interneta vietnes kā Facebook, Twitter, Instagram un daži citi populārākie sociālie tīkli, kuros iespējama vispārēja veida savstarpēja komunikācija, taču tie neatspoguļo pilnīgu sociālo tīklu darbības jomu. Sociālie tīkli ir daudz plašāks jēdziens, kas sevī ietver vairāku veidu komunikācijas jomas. Šeit būs populārākie sociālo tīklu veidi un piemēri.

1. Sociālās komunikācijas tīkli

Sociālās komunikācijas tīkli ir tie, ar kuriem parasti asociē visus sociālos tīklus kopumā, proti, interneta vietnes, kurās, izveidojot savu individuālo profilu, ir iespējams komunicēt ar citiem cilvēkiem. Sociālās komunikācijas tīklu galvenais mērķis ir tieši nodrošināt cilvēkiem iespēju komunicēt savā starpā par jebkādām tēmām. Komunikācijas veidi šādos sociālajos tīklos var būt ļoti dažādi. Ir iespējama gan slēgta komunikācija starp konkrētiem sociālo tīklu lietotājiem, gan atvērta. Šajā kategorijā ietilpst vairums populārāko sociālo tīklu, kā, piemēram, Facebook, Twitter, Google+, MySpace u.c. Kaut gan visi šie sociālie tīkli ir savā veidā atšķirīgi, tie pamatā nodrošina vispārējas komunikācijas iespējas.

2. Multimediju sociālie tīkli

Multimediju sociālie tīkli ir tie, kuros iespējams augšupielādēt dažāda veida videoklipus, audio materiālus vai attēlus. Pēc tam ar tiem ir iespējams dalīties, vai nu ļaujot tos redzēt viesiem sociālā tīkla lietotājiem, vai konkrētām personām vai personu grupām. Daudzi multimediju sociālie tīkli arī … Lasīt

Toms

Mūsdienās ir pieejamas ļoti daudz un dažādas interneta vietnes, kas paredzētas atšķirīgiem nolūkiem. Tās visas ir savā veidā noderīgas, taču ir vietnes, kuras apmeklē īpaši daudz interneta lietotāju un kuras ir ievērojami populārākas par pārējām. Šeit būs informācija par to, kāda veida interneta vietnes cilvēki apmeklē visbiežāk.

Vispopulārākie ir interneta meklēšanas rīki. 74% interneta lietotāju visā pasaulē, meklēšanas rīkus izmanto vismaz reizi nedēļā. Meklēšanas rīki ir sistēmas, kas izstrādātas, lai meklētu informāciju vispasaules interneta tīmeklī. Respektīvi tās ir vietnes, kurā ir iespējams meklēt dažāda veida informāciju, ierakstot atslēgas vārdus. Vispopulārākā šāda veida interneta vietne ir Google, bet pasaulē plaši pazīstami un bieži lietoti ir arī tādi meklēšanas rīki kā Bing, Baidu un Yahoo.

Otrajā vietā ir sociālie tīkli. Tos biežāk kā reizi nedēļā izmanto aptuveni 64% interneta lietotāju. Sociālie tīkli ir vispasaules tīmekļa vietnes, kurās, reģistrējoties un izveidojot savu profilu, ir iespējams komunicēt ar citiem cilvēkiem. Komunikācijas veidi var būt ļoti dažādi, piemēram individuāli zvani un sarakstes, publiska viedokļa paušana, grupveida saziņa forumos un domubiedru grupās, attēlu publicēšana, ierakstu komentēšana utt. Populārākais sociālais tīkls pasaulē ir Facebook, bet miljoniem pastāvīgo lietotāju ir arī daudziem citiem sociālajiem tīkliem, kā, piemēram, Instagram, TouTube, Twitter, LinkedIn u.c. Daudzām valstīm ir arī savi … Lasīt

Toms

Mūsdienās dažādi sociālie tīkli ir kļuvuši par neatņemamu dzīves sastāvdaļu ļoti daudziem cilvēkiem uz visas pasaules. Kopumā sociālo tīklu popularitāte un izmantošanas iespējas tikai pieaug, tomēr atsevišķu sociālo tīku nozīme lietotāju dzīvēs nemitīgi mainās. Daži no tiem nekad neiegūst lietotāju uzticību un atbalstu, daži ātri gūst popularitāti un tik pat ātri to zaudē, bet citi saglabā savas līdera pozīcijas ļoti ilgi. Tad, kas ir aktuāls šobrīd? Šeit būs saraksts ar pašlaik populārākajiem sociālajiem tīkliem.

Facebook vēl joprojām saglabā līdera pozīciju un ir pats populārākais sociālais tīkls pasaulē jau vairākus gadus pēc kārtas. Tas ir tipisks sociālais tīkls, kas piedāvā visdažādākās komunikācijas iespējas. Tam ir aptuveni 1, 59 miljardi aktīvo lietotāju un vēl vismaz viens miljards neaktīvu vai ļoti pasīvu lietotāju. Tas ir spējis tik strauji gūt popularitāti un noturēt savas līdera pozīcijas tāpēc, ka nemitīgi mainās līdzi laikam un piedāvā arvien jaunus uzlabojumus un iespējas.

LinkedIn it otrais šobrīd populārākais sociālais tīkls pasaulē. Tas tiek uzskatīts par sociālo tīklu, kas paredzēts profesionāļiem, jo tajā iespējams atrast un nodibināt noderīgus lietišķus kontaktus. Katra lietotāja profils ietver īsu aprakstu par izglītību, darba pieredzi, iesaisti brīvprātīgajā darbā, apbalvojumiem un citu, ar darbu, saistītu informāciju. Tas dod iespēju veicināt sava biznesa attīstību vai arī … Lasīt