Toms

Nav nekāds noslēpums, ka mūsdienās lielākā daļa cilvēku izmanto dažādus sociālos tīklus. Varētu pat teikt, ka daudziem tie ir kļuvuši par neatņemamu dzīves sastāvdaļu, tomēr iemesli, kāpēc tie tiek lietoti ir ļoti atšķirīgi. Tā kā arī paši sociālie tīkli ir ļoti dažādi, katram lietotājam ir savi iemesli tos apmeklēt. Šeit būs populārākie iemesli, kāpēc cilvēki izmanto sociālos tīklus.

No visiem cilvēkiem, kas lieto sociālos tīklus 55% to dara, lai sazinātos ar draugiem un tuviniekiem. Vairums sociālo tīklu tiešām piedāvā lieliskas privātās komunikācijas iespējas pilnīgi bez maksas. Ir pieejamas gan privātas sarakstes, kurās iespējams arī nosūtīt dažādus failus un pievienot emocijas, gan tiešsaistes audio un video zvani. Visplašākās privātās komunikācijas iespējas noteikti piedāvā sociālais tīkls Facebook, tāpēc arī tas ir tik populārs.

41% sociālo tīklu lietotāju apgalvo, ka izmanto tos, lai būtu informēti par dažādām aktualitātēm un jaunākajiem notikumiem. Neviens cits medijs nepiedāvā tādu ziņu aprites cikla ātrumu kā sociālie tīkli. Ziņas sociālajos tīklos ir iespējams ievietot jebkurā brīdī, kas dod iespēju publicēt pašu jaunāko informāciju un jau dažu minūšu laikā tā var aptvert galveno mērķauditoriju, pateicoties iespējai ar šo informāciju dalīties. Šādiem mērķiem tiek lietoti ļoti daudzi sociālie tīkli, bet, piemēram, Twitter ir domāts tieši tam, lai cilvēki vienmēr būtu informēti par visu, kas notiek.

Interesanti ir tas, ka trešais populārākais iemesls, kāpēc tiek lietoti sociālie tīkli ir brīvā laika aizpildīšana. 40% sociālo tīklu lietotāju atzīst, ka tieši tas ir viens no iemesliem, kāpēc viņi izmanto sociālos tīklus. Cilvēki vienkārši izmanto visas sociālo tīklu iespējas, kas dotajā brīdī ir aktuālas, lai izklaidētu sevi brīžos, kad nav nekā labāka, ar ko nodarboties, piemēram skatās bildes Instagram, videoklipus Youtube vai lasa aktuālo informāciju Twitter.

39% izmanto sociālos tīklus tieši ar mērķi meklēt izklaidējošu saturu. Tas ietver gan dažādu rakstisku publikāciju lasīšanu, gan video skatīšanos, gan attēlu aplūkošanu, bet ar konkrētu mērķi. Protams, šādiem nolūkiem visbiežāk tiek izmantoti multimediju sociālie tīkli, kā, piemēram Youtube, Flicker, Instagram u.c.

38% sociālo tīklu lietotāju ne tikai patērēt ievietoto saturu, bet rada to paši. Viņi sociālos tīklu lieto ar mērķi publiskot savus multimediju failus un citu informāciju. Tas tiek darīts gan, lai informētu draugus un tuviniekus par aktualitātēm savā dzīvē, gan arī lai nodotu svarīgu informāciju plašākai sabiedrībai. Tas, kādi sociālie tīkli šādiem mērķiem tiek izmantoti, lielā mērā ir atkarīgs tieši no šī publiskotā satura, proti, populārākais sociālais tīkls, lai dalītos ar attēliem, nenoliedzami ir Instagram, bet ar nopietnāku saturu, var dalīties piemēra, Twitter vai Instagram. Tāpat šādiem nolūkiem tiek izmantoti arī profesionālie sociālie tīkli un informatīvie sociālie tīkli.

Bet 36% sociālo tīklu lietotāju atzīst, ka izmato šīs interneta vietnes tikai un vienīgi tāpēc, ka to dara visi pārējie, Respektīvi, viņiem nav nekādu konkrētu vēlmju vai ekspektāciju attiecībā uz sociālajiem tīkliem un to piedāvātajiem pakalpojumiem, vienkārši tie tiek izmantoti, jo tā mūsdienu sabiedrībā ir pieņemts darīt. Varbūt tas šķiet muļķīgi, taču mūsdienās patiešām nebūšana sociālajos tīklos tiek uzskatīta par kaut ko ļoti dīvainu.

Protams, ir arī daudz citu iemeslu, kāpēc cilvēki izmanto sociālos tīklus. Piemēram 33% sociālo tīklu lietotāju apgalvo, ka lieto tos vienkārši, lai būtu pieejamāki citiem cilvēkiem, 32% izmato sociālos tīklus iepazīšanās nolūkos, 27% izmanto tos, lai dalītos ar aktualitātēm savā dzīvē utt. Sociālos tīklu sniegtās iespējas ir ļoti plašas, līdz ar to arī ir ļoti atšķirīgi sociālo tīklu izmantošanas motivatori.